Vanliga frågor

Styrelsen har förvaltnings och styrelsemöten varje månad med undantag för juli. Styrelsen arbetar i enlighet med våra stadgar där det framgår att styrelsen ska följa en fast arbetsordning och basera besluten på fastställda riktlinjer. Ambitionen är att styrelsens arbetssätt och beslutsfattande ska vara likartat över tid. Beslut som fattas på föreningsstämmor kan påverka hur styrelsen ska arbeta.

Fel ska i första han rapporteras till vår förvaltare. Använd vår webbsida för att meddela vår förvaltare där hittar du också information om hur ett akut hissproblem i bostadshuset kan anmälas.

Behöver du veta vilken identitet din lägenhet har enligt skatteverket hittar du det i detta dokument.

När du blir uppringd från porttelefonen ska du trycka 5 på din telefon om du vill öppna porten. Om du vill ansluta mer än en telefon, kontakta vår förvaltare.

För att bli uppdaterad om nyheter ska den boende registrera sin e-postadress och acceptera att vissa personuppgifter lagras av föreningen.

Använd menypunkten "Jag vill - Hyra parkeringsplats"

Föreningen har ett cykelrum med eluttag där medlemmar kan hyra en cykelplats för 600 kr/år. Antalet platser är begränsat. Kölistan sköts av vår förvaltare.

Har du ett ändrat behov av nyckelbrickor ska du meddela vår förvaltare med en vanlig felanmälan. Det gäller också om du råkat förlora en nyckelbricka. Fastighetsskötaren tar sedan kontakt för att lämna över brickorna. Se även hur det fungerar med nyckelbrickor och fjärrkontroller.

Kontrollera driftstörningar hos Fastighetsnätet från Stockholms stadsnät.

Kontrollera driftstörningar hos COMHEM TV nät – välj först postnummer och sedan Fyrverkarbacken.

Kontrollera driftstörningar i elnätet på Ellevios webbplats eller ring 020-44 11 00.